Konferencja
13-14 Listopada 2024
Strategie Podatkowe
Dla Przyszłości
Ceny Transferowe
a globalne i lokalne trendy
Miejsce wydarzenia:
Warszawa, ul. Emilii Plater 49
HOTEL INTERCONTINENTAL
13-14 Listopada 2024
Warszawa
Stowarzyszenie Centrum Cen Transferowych zaprasza na konferencję tematyczną z zakresu podatków ze szczególnym uwzględnieniem Cen transferowych.
Konferencja jest przeznaczona dla osób odpowiedzialnych za kwestie podatkowe w przedsiębiorstwach, a także ceny transferowe oraz strategiczne decyzje dotyczące ustalania cen między podmiotami powiązanymi.
Staranny dobór tematów oraz wykładowców gwarantują merytoryczną jakość oraz ciekawe dyskusje.
Prelegenci
Ewelina Stamblewska-Urbaniak
PARTNER ZARZĄDZAJĄCY
CRIDO
Ewelina Stamblewska-Urbaniak
PARTNER ZARZĄDZAJĄCY CRIDO
Ewelina jest partnerem odpowiedzialnym za zespół cen transferowych (TP) oraz zespół wycen w CRIDO. Od kilkunastu lat specjalizuje się w planowaniu rozliczeń grupowych, wycenach transakcji towarowych i usługowych (w tym finansowych oraz wartości niematerialnych i prawnych), opracowywaniu oraz implementacji polityk cen transferowych, planowaniu i przeprowadzaniu restrukturyzacji biznesowych, w tym dokonywaniu wycen ewentualnego odszkodowania z tego tytułu.
Realizuje również projekty obejmujące m.in. uzyskanie uprzednich porozumień cenowych, rozwiązywanie i prowadzenie sporów w zakresie cen transferowych, alokację zysku do zakładu, dokumentowanie transakcji, wycenę własności intelektualnych, przedsiębiorstw i ich zorganizowanych części. Świadczy usługi doradcze na rzecz podmiotów z kluczowych obszarów gospodarki, w szczególności z branży transportowej, medialnej, motoryzacyjnej, FMCG, energetycznej, nieruchomości, a także pośrednictwa finansowego i i usług profesjonalnych.
Ewelina jest uznanym ekspertem w obszarze TP. W ostatnich latach wielokrotnie otrzymywała tytuł najlepszego doradcy podatkowego w zakresie cen transferowych m.in. w rankingach „Dziennika Gazety Prawnej” i „Rzeczpospolitej”.
W tym ostatnim pozycję nr 1 zajmuje niezmiennie od 2016 roku. Również kierowany przez nią zespół otrzymuje najwyższe wyróżnienia. W ostatnich latach, osiem razy z rzędu, otrzymał tytuł „Poland TP Firm of the Year” w prestiżowym, branżowym rankingu „International Tax Review”. Od 2002 r. związana jest z branżą doradczą, głównie z firmami z tzw. Wielkiej Czwórki. W 2014 roku dołączyła do CRIDO jako partner odpowiedzialny za zespół cen transferowych, który obecnie liczy ponad 40 osób. Jest licencjonowanym doradcą podatkowym i członkiem ACCA. Ewelina ukończyła również studia podyplomowe na SGH w zakresie metod wyceny spółki kapitałowej.
Konrad Szpadzik
Z-ca dyrektora
Departament kluczowych podmiotów
ministerstwo finansów
Konrad Szpadzik
Z-ca dyrektora Departament kluczowych podmiotów ministerstwo finansów
Konrad Szpadzik jest specjalistą w międzynarodowych sprawach podatkowych (specjalizuje się w cenach transferowych) z wykształceniem prawniczym i blisko dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze TP. Jest zaangażowanyw program APA w Polsce od początku funkcjonowania tej instytucji.
Obecnie pełni funkcję zastępcy dyrektora Departamentu Kluczowych Podmiotów Ministerstwa Finansów, gdzie odpowiada za uprzednie porozumienia cenowe (APA),
procedurę wzajemnego porozumiewania się (MAP), Międzynarodowy Program Zapewnienia Zgodności (ICAP) i jego europejski odpowiednik (ETACA). W imieniu Ministra Finansów pełni funkcję „competent authority” i prowadzi międzynarodowe negocjacje w sprawach APA i MAP z zakresu cen transferowych. Wraz z zespołem współpracuje z urzędami celno-skarbowymi w Polsce, doradzając kontrolującym w sprawach dotyczących cen transferowych.
Jako polski delegat Konrad Szpadzik uczestniczy w pracach OECD – Inclusive Framework on BEPS, Steering Group on ICAP oraz grupach roboczych (m.in. Grupa Robocza ds. Opodatkowania Przedsiębiorstw Międzynarodowych – WP6).
Działa jako ekspert w ramach Programu TIWB (Tax Inspectors Without Borders).
Współautor publikacji: „Ceny transferowe. Wybrane zagadnienia” pod redakcją prof. Dominika Gajewskiego. Współpracuje z uczelniami wyższymi, prowadzi również wykłady, szkolenia i warsztaty z zakresu cen transferowych, podatków międzynarodowych i negocjacji dla specjalistów podatkowy
Katarzyna Malarek-Penkala
Prezes
Stowarzyszenia Centrum Cen Transferowych
Katarzyna Malarek-Penkala
Prezes Stowarzyszenia Centrum Cen Transferowych
Magister prawa, posiada ponad 14-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie podatków. Wiedzę i praktykę nt. podatków a przede wszystkim regulacji transfer pricing pozyskała w pracy w firmach doradczych oraz w firmach międzynarodowych z różnych branży (ArcelorMittal, Shell, Constantia Flexibles). Obecnie pełni funkcję zastępcy dyrektora, ds. Operacyjnych Cen Transferowych w AstraZeneca Poland, gdzie kieruje pracami dotyczącymi wdrażaniem polityki TP w operacyjnym aspekcie (np. kalkulacja cen, korekt) dla większości spółek w Grupie AstraZeneca.
Uczestniczyła w pracach Grup Roboczych Forum Cen Transferowych przy Ministrze Finansów. Autorka publikacji z zakresu
cen transferowych.
Od Czerwca 2024 jest Prezesem Stowarzyszenia CCT reprezentująca interesy wielu członków stowarzyszenia w Webinarach, na Konferencjach.
Tomasz Groszyk
Starszy menedżer
CRIDO
Tomasza Groszyk
Starszy menedżer w CRIDO
Tomasz specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku od towarów i usług oraz zajmuje się tematyką cooperative compliance i wykorzystywaniem cyfrowych rozwiązań wspierających prowadzenie działalności. Uczestniczył w projektach związanych z opodatkowaniem prywatnych przedsiębiorców oraz podmiotów z sektora publicznego. Prowadził również kilkadziesiąt projektów polegających na przygotowaniu przedsiębiorców do wdrożenia modelu fakturowania z wykorzystaniem Krajowego Systemu e-Faktur. Brał udział w przygotowywaniu opracowań dla celów publicznych konsultacji prowadzonych przez Komisję Europejską.
Karierę zawodową rozpoczął w jednej z wiodących polskich kancelarii podatkowych. Od 2014 r. związany jest z CRIDO. W 2015 r. pełnił obowiązki menedżera podatkowego w trzech spółkach produkcyjnych należących do jednego z największych amerykańskich konglomeratów. W latach 2020-2021 pracował w Ministerstwie Finansów na stanowisku zastępcy dyrektora Departamentu Podatku od Towarów i Usług. Jest absolwentem prawa i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim.
W 2014 r. Tomasz uzyskał tytuł doradcy podatkowego, a w 2016 r. – radcy prawnego przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
Maciej Rupniewski
Partner
Crido
Maciej Rupniewski
Partner Crido
Maciej kompleksowo doradza krajowym i międzynarodowym podmiotom w zakresie cen transferowych, bazując na swojej biegłości w tej dziedzinie oraz widząc pełen obraz biznesowy.
Wspiera klientów m.in. w opracowywaniu i weryfikacji polityk cen transferowych, przygotowywaniu dokumentacji cen transferowych, przeprowadzaniu analiz porównawczych, planowaniu i wdrażaniu restrukturyzacji grup kapitałowych,
negocjowaniu umów APA oraz w kontrolach dotyczących cen transferowych.
Posiada głęboką wiedzę na temat tego, w jaki sposób takie przedsiębiorstwa adresują podejście do cen transferowych zarówno w kontekście planowania, prowadzenia działalności, jak i spełniania wymogów compliance.
Specjalizuje się w realizacji projektów dla różnych sektorów, w tym energetycznego oraz finansowego.
Maciej jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Rozwija swoje kompetencje w Crido od 2014 roku. Maciej jest licencjonowanym doradcą podatkowym.
Michał Szwed
Partner
Crido
Michał Szwed
Partner Crido
Michał jest partnerem w dziale Business & Digital Services w CRIDO. Odpowiada za pracę zespołu łączącego ekspertów z zakresu doradztwa biznesowego i nowych technologii. Ponadto, Michał nadzoruje pracę zespołu deweloperskiego CRIDO, oferującego rozwiązania informatyczne dla obszaru podatkowego. W ramach oferowanego klientom wsparcia, Michał doradza klientom przy identyfikacji nieefektywności i optymalizacji procesów biznesowych, jak również w obszarze kontrolingu i informacji zarządczej.
Jego doświadczenie obejmuje projekty dla polskich i międzynarodowych klientów w zakresie strukturyzowania i implementacji modeli biznesowych. Doradza także w obszarze automatyzacji i digitalizacji procesów biznesowych przy wykorzystaniu rozwiązań technologicznych, w tym autorskich aplikacji CRIDO, jak również technologii zewnętrznych.
Ponadto, jest także współautorem aplikacji wspierających procesy podatkowe, m.in. procesy w obszarze cen transferowych, akcyzy. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Rachunkowość.
Kierowany przez niego zespół w 2023 roku zdobył tytuł Tax Technology Provider of the Year (EMEA) w międzynarodowym rankingu International Tax Review (ITR) oraz zajął 1 miejsce w kategorii „Innowacje i digitalizacja” rankingu firm doradztwa podatkowego dziennika Rzeczpospolita.
Marta Kolbusz-Nowak
Starszy menedżer
Crido
Marta Kolbusz-Nowak
Starszy menedżer Crido
Marta Jest doradcą podatkowym wyspecjalizowanym w tematach z zakresu cła, akcyzy, regulacji środowiskowych i VAT w obrocie międzynarodowym. Zdobywała swoje doświadczenie od 2011 roku w jednaj z firm tzw. wielkiej czwórki, w 2024 roku dołączyła do CRIDO.
Marta doradza polskim i zagranicznym firmom w tematach celnych, jak również w obszarach nowych regulacji związanych z obrotem międzynarodowym jak CBAM i przeciwdziałanie wylesianiu (EUDR), w obszarze podatku akcyzowego i opłat produktowych (w tym od plastiku).
Marta prowadzi kompleksowe projekty, od zapoznania klientów z nowymi regulacjami lub przeglądu realizowanych obowiązków poprzez wdrożenie / usprawnienie procesów i procedur, uzyskiwanie licencji i pozwoleń, wdrażania zwolnień i preferencji, aż po wsparcie w raportowaniu lub przejęcie
części procesu.
Katarzyna Stawowa
SENIOR EXPERT
IT9
Katarzyna Stawowa
SENIOR EXPERT
IT9
Magister rachunkowości, licencjonowany doradca podatkowy. Tematyką podatkową zajmuje się zawodowo od 15 lat. Posiada doświadczenie w prowadzeniu interdyscyplinarnych projektów z zakresu Tax Technology, w tym m.in. związanych z wdrożeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego, projektowaniem narzędzi podatkowych ułatwiających raportowanie VAT czy opracowaniem rozwiązań umożliwiających weryfikację prawidłowości rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług w oparciu o wygenerowane pliki JPK. Wspomaga klientów w procesie przygotowania i wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur, w szczególności z perspektywy wymogów podatkowych oraz aspektów procesowych.
Rafał Sadowski
Partner
DELOITTE
Rafał Sadowski
Partner Deloitte
Rafał Sadowski jest ekonomistą i doradcą podatkowym. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu cen transfe- rowych. Uczestniczył w realizacji projektów w zakresie zawierania porozumień APA, planowania transakcji w grupach, przygotowania dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi oraz
restrukturyzacji działalności grup podmiotów powiązanych.
Jan Godyń
Partner associate
DELOITTE
Jan Godyń
Partner associate Deloitte
Jan jest doradcą podatkowym od 2011 r. Realizuje projekty dotyczące sporządzania dokumentacji cen transferowych, planowania i wdrażania polityk cen transferowych, prowadzenia postępowań o wydanie APA oraz analiz i weryfikacji warunków transakcji realizowanych pomiędzy podmiotami powiązanymi.
Przedmiotem jego szczególnego zainteresowania są podmioty z branży automotive oraz sektor kolejowy.
Szymon Wlazlowski
Partner associate
DELOITTE
Szymon Wlazlowski
Partner associate Deloitte
Szymon jest doktorem ekonomii specjalizującym się w obszarze cen transferowych dla klientów z branży Energii, Surowców i Przemysłu (ERI).
W ramach tej specjalizacji, Szymon wspiera klientów w sporach i kontrolach podatkowych prowadzonych w obszarze cen transferowych, m.in. poprzez wsparcie w uzyskaniu uprzednich porozumień cenowych (APA) oraz procedur wzajemnego porozumiewania się (MAP), jak również świadczy kompleksowe usługi wsparcia w zakresie planowania i możliwości dokonywania fuzji i przejęć/reorganizacji oraz ustalania i obrony poprawności wewnątrzgrupowych modeli rozliczeń.
W ciągu blisko 20 lat pracy dla spółek z tzw. Wielkiej Czwórki w Wielkiej Brytanii, USA, Niemczech i Polsce, Szymon zdobywał doświadczenie pomagając centralom grup kapitałowych z branży ERI w ustalaniu, dokumentowaniu i obronie ich modeli rozliczeń/polityk cen transferowych.
Szymon wspiera głównie rozwój oferty ESG TP w ramach Deloitte Central Europe, w szczególności w zakresie tworzenia i handlu dobrowolnymi i obowiązkowymi
prawami emisyjnymi.
Mariusz Każuch
Partner associate
DELOITTE
Mariusz Każuch
Partner associate Deloitte
Mariusz jest doradcą podatkowym. Przed dołączeniem do zespołu Deloitte w listopadzie 2017 r., pełnił funkcję zastępcy dyrektora departamentu w Ministerstwie Finansów, odpowiedzialnego za negocjacje porozumień cenowych (APA) oraz MAP, a także politykę cen transferowych i legislację. Był delegatem Polski na wielu podatkowych grupach roboczych w ramach Unii Europejskiej i OECD. Przez 10 lat w Ministerstwie Finansów był odpowiedzialny za negocjacje ponad 30 umów o unikaniu podwójnego opodatkowania. Nadzorował proces wdrażania regulacji
FATCA i CRS w Polsce. Był również odpowiedzialny za proces implementacji GAAR. Praktyczne doświadczenie w kontroli podatkowej gromadził podczas kilku lat pracy jako inspektor kontroli skarbowej w sektorze bankowym i ubezpieczeniowym.
W Deloitte, Mariusz uczestniczył w licznych projektach dotyczących APA i MAP oraz kontroli podatkowych dotyczących międzynarodowych grup m.in. z branży energetycznej, motoryzacyjnej, FMCG, bankowej oraz mediowej.
Mikołaj Michalski
Dyrektor
DELOITTE
Mikołaj Michalski
Dyrektor Delloitte
Mikołaj kieruje zespołem analityków odpowiedzialnych w Europie Środkowowschodniej za przygotowywanie analiz danych porównawczych. Posiada również doświadczenie w doradztwie z zakresu cen transferowych obejmujące opracowanie modeli rozliczeń w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi i sporządzanie dokumentacji cen transferowych, w szczególności dla klientów z branży detalicznej, nieruchomości i finansowej. Jest autorem publikacji i prowadzi szkolenia z zakresu cen transferowych.
Anna Sobierajska-Sokół
Dyrektor
Departament kluczowych podmiotów
Ministerstwo finansów
Anna Sobierajska-Sokół
Dyrektor Departament kluczowych podmiotów Ministerstwo finansów
Od 2020 roku związana z Ministerstwem Finansów, gdzie nadzoruje obsługę i analizę informacji o schematach podatkowych MDR, a także czynności sprawdzające i kontrolę podatkową APA. W imieniu Szefa KAS nadzoruje i wydaje rozstrzygnięcia w postępowaniach GAAR w II instancji. Od początku ścieżki zawodowej związana z administracją skarbową, w której od 2014 roku zajmuje stanowiska kierownicze.
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kontroli i postępowań podatkowych w zakresie cen transferowych i agresywnej optymalizacji podatkowej. Wykładowca w Krajowej Szkole Skarbowości. Certyfikowany doradca podatkowy. W 2022 roku odznaczona Odznaką Honorową za Zasługi dla Finansów Publicznych Rzeczpospolitej Polskiej.
Michał Mrozik
HEAD OF TAX ELEMENTAL
HOLDING GROUP
Michał Mrozik
HEAD OF TAX ELEMENTAL HOLDING GROUP
Michał jest radcą prawnym i doradcą podatkowym od ponad 13 lat zajmującym się doradztwem podatkowym i prawnym. Obecnie pełni funkcje Head of Tax w grupie Elemental obejmującej spółki działające w branży recyclingu, gdzie jest odpowiedzialny za całokształt zagadnień podatkowych, polskich i zagranicznych spółek, w tym implementację rozwiązań mających na celu dostosowanie się Grupy do zmieniającego się międzynarodowego otoczenia podat- kowego, w szczególności Pillar 2.
Przed podjęciem współpracy z grupą Elemental, doświadczenie zdobywał w działach doradztwa podatkowego KPMG oraz EY, gdzie zajmował się bieżącym doradztwem podatkowym, w szczególności z zakresu podatku dochodowego (CIT oraz WHT) oraz podatków transakcyjnych dla szerokiego spektrum klientów z różnorodnych branż. Michał nadzorował również skomplikowanego procesy restrukturyzacyjne, w tym transakcje typu M&A, gdzie był odpowiedzialny m.in. za planowanie transakcji, badania typu tax due dilligence oraz implementację.
Doświadczenie Michała obejmuje również doradztwo w zakresie przepisów o przekazywaniu informacji o schematach podatkowych (MDR), które zgromadził będąc członkiem wewnętrznego zespołu do spraw MDR działa- jącego w ramach KPMG, a także biorąc aktywny udział w pracach Forum MDR działającego przy Ministrze Finansów.
Łukasz Kuśmierz
Z-CA DYREKTORA
DEPARTAMENT PODATKÓW DOCHODOWYCH
MINISTERSTWO FINANSÓW
Łukasz Kuśmierz
Z-CA DYREKTORA DEPARTAMENT PODATKÓW DOCHODOWYCH MINISTERSTWO FINANSÓW
Zastępca dyrektora w Departamencie Podatków Dochodowych w Ministerstwie Finansów. Od 2018 zaangażowany w negocjacje w ramach Projektu do spraw przeciwdziałania erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku 2.0
(tzw. BEPS 2.0) realizowanego przez OECD/G20 Inclusive Framework. Od 2022 odpowiedzialny za stanowisko Polski w tym projekcie.
Nadzoruje także legislację podatkową w zakresie Specjalnych Stref Ekonomicznych/Polskiej Strefy Inwestycji, ulg wspierających innowacyjność (m.in. B+R), IP BOX oraz estońskiego CIT.
Brał udział w negocjacjach wielu projektów unijnych, w tym dyrektywy DAC7 i dyrektywy o Globalnym Podatku Minimalnym.
Obecnie kieruje wysiłkami Ministerstwa w zakresie wdrożenia w Polsce Globalnego Podatk
Grzegorz Garbarczyk
OF COUNSEL
INFOCREDIT
Grzegorz Garbarczyk
OF COUNSEL INFOCREDIT
Grzegorz jest ekspertem w zakresie cen transferowych. Dysponuje unikalnym doświadczeniem w tym obszarze, zajmując się tą tematyką od 2002 roku – w firmach doradczych, jako ekspert w dużej polskiej grupie kapitałowej, jak również w administracji publicznej.
Grzegorz od kilkunastu lat zajmuje się kompleksowym doradztwem w zakresie cen transferowych, włączając w to przygotowanie i weryfikację obowiązkowych dokumentacji cen transferowych, opracowanie i audyt polityki cen trans- ferowych, wypełnianie i weryfikacja informacji o cenach transferowych (TPR), analizy benchmarkingowe, doradztwo w zakresie oceny prawidłowości rozliczeń w ramach grup kapitałowych – zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym.
Jako naczelnik wydziału w Departamencie Cen Transferowych i Wycen Ministerstwa Finansów, Grzegorz był jednym z autorów zmian w regulacjach dotyczących cen transferowych, obowiązujących od 1 stycznia 2019 r. Zajmował się koordynacją prac nad opracowaniem regulacji w zakresie informacji o cenach transferowych (TPR), nadzorując wdrożenie formularzy TPR-P i TPR-C, jak również kwestiami związanymi z regulacjami w zakresie raportowania Country-by-Country (CbC).
Grzegorz był wielokrotnie delegatem Polski na forum grup roboczych OECD, zarówno w obszarze cen transferowych, wymiany informacji podatkowych z innymi państwami oraz w ramach projektu BEPS 2.0. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Podyplomowego Studium Służby Zagranicznej. Jest również autorem wielu artykułów dotyczących tematyki cen transferowych.
Agnieszka Figiel
EKSPERT DS. CEN TRANSFEROWYCH
INFOCREDIT
Agnieszka Figiel
EKSPERT DS. CEN TRANSFEROWYCH
INFOCREDIT
Agnieszka jest ekspertem w zakresie cen transferowych z wieloletnim doświadczeniem, którym dzieli się odpowia- dając w InfoCredit za szkolenia oraz uczestnicząc w realizacji projektów doradczych.
Od początku swojej niemal 20-letniej kariery zawodowej związana jest z tematyką cen transferowych. Pracowała jako manager w polskich i międzynarodowych firmach doradczych, także w firmach „wielkiej czwórki”, gdzie prowadziła projekty z zakresu cen transferowych, w tym dla największych polskich i międzynarodowych grup kapitałowych. Posiada także doświadczenie jako audytor finansowy prowadzący badania sprawozdań finansowych. Była ekspertem, a następnie naczelnikiem wydziału w Departamencie Cen Transferowych i Wycen w Ministerstwie Finansów, gdzie zajmowała się projektami legislacyjnymi (w tym zmianą regulacji w zakresie cen transferowych, obowiązującą od 2019 r.) oraz delegatem Polski na forum grup roboczych OECD. W MF odpowiadała także za Forum Cen Transferowych, będące unikatową platformą współpracy i wymiany poglądów pomiędzy administracją podatkową a podatnikami w zakresie cen transferowych.
Agnieszka jest członkiem Stowarzyszenia Centrum Cen Transferowych oraz grup roboczych Forum Cen Transferowych przy Ministerstwie Finansów. Jest absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, studiowała także na University of Lethbridge w Kanadzie.
Artur Olszewski
CORPORATE COUNSEL (INTERNATIONAL TAX)
EXPEDIA GROUP
Artur Olszewski
CORPORATE COUNSEL (INTERNATIONAL TAX)
EXPEDIA GROUP
Artur jest prawnikiem i ekspertem w zakresie podatków międzynarodowych z dziesięcioletnim doświadczeniem zdobytym w sektorze doradczym (EY) i na poziomie organizacji międzyrządowych (OECD). W OECD, Artur odpowiadał za inicjatywy związane z transparentnością podatkową, w tym modelowe przepisy o raportowaniu transakcji przez platformy cyfrowe (MRDP/DAC7) i transakcji z użyciem kryptoaktywów (CARF/DAC8). Był także zaangażowany w prace nad globalnym podatkiem minimalnym (GloBE). Aktualnie, Artur jest prawnikiem wewnętrznym dla Expedia Group.
Paweł Rochowicz
DZIENNIKARZ
RZECZPOSPOLITA
Paweł Rochowicz
DZIENNIKARZ RZECZPOSPOLITA
Dziennikarz „Rzeczpospolitej”, a wcześniej w kilku innych redakcjach, zajmujących się prawem i podatkami. Prawnik z wykształcenia, miał w karierze zawodowej kilka lat pracy w doradztwie podatkowym.
Zawsze sercem po stronie podatnika, ale nie bez troski o finanse publiczne. Zwolennik używania języka polskiego wszędzie gdzie się da, także w korporacyjnych pogawędkach i biznesowych debatach.
Anna Krzemińska
International Tax Manager
grupa ABB
Anna Krzemińska
International Tax Manager grupa ABB
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (kierunek Finanse i Bankowość) oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradca podatkowy, od ponad 20 lat specjalizująca się w tematyce cen transferowych. Karierę zawodową zaczynała w jednej z globalnych firm doradczych, od 2009 pracuje dla Grupy ABB (w Warszawie i Zurychu), w tym czasie prowadziła projekty z zakresu cen transferowych na wszystkich kontynentach, doradzając biznesom oraz uczestnicząc w kontrolach podatkowych i postępowaniach MAP/APA. Odpowiadała m.in., za wdrożenie dokumentacji cen transferowych w kilkudziesięciu krajach, a także zaprojektowała i wdrożyła w Grupie modelową dokumentację wymaganą przez BEPS Action 13 (Master File, Local File, CbCR). Od trzech lat zaangażowana w projekty z zakresu przejrzystości podatkowej, w szczególności prowadzi projekt wprowadzający w Grupie OECD Pillar 2 a także projekt związany z publicznym CbCR. W 2021 wpisana na listę Niezależnych Ekspertów (Independent Person of Standing) prowadzoną przez Unię Europejską na potrzeby Dyrektywy o Rozwiązywaniu Sporów Podatkowych. Finalistka rankingu International Tax review za 2024 w kategorii In-House Leaders of the Year: Transfer Pricing.
Paweł Hulewicz
Partner Associate
DELOITTE
Paweł Hulewicz
Partner Associat DELOITTE
Pracę w konsultingu podatkowym rozpoczął w 2004 roku. W trakcie swojej kariery zawodowej zajmował się między innymi przeglądami podatkowymi systemów ERP pod kątem sprawdzenia prawidłowości rozliczeń podatkowych oraz analizą i projektowaniem procesów podatkowych na potrzeby implementacji systemów ERP (szczególnie w obszarze podatku VAT, amortyzacji podatkowej majątku trwałego, podatku u źródła, podatku od nieruchomości, akcyzy). Kierował także implementacjami systemów do kalkulacji wynagrodzeń i bonusów pracowniczych.
Paweł jest także zaangażowany w tworzenie i implementację rozwiązań IT wspomagających raportowanie podatkowe w wielu krajach europejskich. Wraz ze swoim zespołem stworzył autorskie narzędzie Deloitte, które m.in. umożliwia raportowanie SAF-T zgodne ze standardem opublikowanym przez OECD, a także innymi lokalnymi standardami raportowymi (włącznie z polskim JPK/VDEK). W tym czasie Paweł zgromadził także praktyczne doświadczenie w implementacji raportowania SAF-T w międzynarodowych organizacjach oraz świadczył usługi konsultingu w tym obszarze.
Paweł jest licencjonowanym doradcą podatkowym i certyfikowanym menedżerem projektu w ramach kwalifikacji potwierdzonych przez organizację PMI (Project Management Institute).
Paweł started his work in tax consulting in 2004. During his professional career he was working, among other things, on electronic tax audit projects of ERP and accounting systems, as well as designing and implementing tax processes as part of wider ERP implementation projects (especially in the area of VAT, tax depreciation of assets and withholding tax, land property tax, excise tax). He was also leading implementation projects of specialized software facilitating complex compensation and bonus calculations for multinational clients.
Paweł has also been deeply involved in creating and implementing IT solutions that help and facilitate tax reporting in various European countries. He and his team have developed Deloitte’s proprietary software that, among other things, caters for SAF-T reporting according to the standard published by the OECD as well as other local reporting standards, including the Polish JPK. During that time Paweł also gained hands-on experience in implementing SAF-T reporting for multinational clients and providing consulting services on the topic of tax reporting.
Paweł is a licensed tax adviser in Poland and a Project Management Professional certified by the Project Management Institute (PMI).
Sören Godniak
Starszy menedżer
CRIDO
Sören Godniak
Starszy menedżer w CRIDO
Sören jest doradcą podatkowym i specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, w szczególności w kwestiach związanych z podatkiem u źródła oraz w ramach transakcji. Sören doradzał klientom z różnych branż w krajowych i międzynarodowych transakcjach (m.in. due diligence dla kupujących i sprzedających, strukturyzacjach podatkowych, modelowaniu przepływów środków finansowych, modelowaniu umów kupna-sprzedaży, doradztwie w zakresie kosztów transakcyjnych, integracji post-transakcyjna) oraz wspierał klientów z licznych sektorów przemysłowych w ramach bieżącego doradztwa. Swoje prawie 10-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym zdobywał w Crido oraz w EY w Berlinie, Warszawie i Pradze. Sören studiował na uniwersytetach w Berlinie, Warszawie, Nicei oraz Bayreuth i posiada dyplom M.Sc. z zakresu finansów, rachunkowości i podatków. Sören jest native speakerem z niemieckiego, mówi biegle po polsku i angielsku, a ponadto włada również językiem francuskim na poziomie zaawansowanym.
Sylwia Mroczkowska-Adamiak
DYREKTOR
OBSZAR CEN TRANSFEROWYCH I AML
PGE POLSKA GRUPA ENERGETYCZNA
Sylwia Mroczkowska-Adamiak
DYREKTOR, OBSZAR CEN TRANSFEROWYCH I AML, PGE POLSKA GRUPA ENERGETYCZNA
Sylwia jest licencjonowanym doradcą podatkowym. Kieruje zespołem cen transferowych w Grupie Kapitałowej PGE, gdzie odpowiada za zarządzanie polityką cen transferowych, dbając o zgodność z regulacjami podatkowymi. Jej odpowiedzialność obejmuje również obszar AML, w zakresie stosowania środków bezpieczeństwa finansowego.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w firmie konsultingowej z „Wielkiej Czwórki” (KPMG) oraz międzynarodowych grupach kapitałowych z sektora chemicznego i motoryzacyjnego (Grupa Boryszew) oraz sektora bankowo-ubezpieczeniowego (Grupa KBC – Kredyt Bank, Warta).
Od ponad 6 lat aktywnie uczestniczy jako członek grup roboczych w pracach Forum Cen Transferowych, zespole opiniodawczo – doradczym przy Ministerstwie Finansów.
Sylwia jest również wieloletnim członkiem Stowarzyszenia Centrum Cen Transferowych.
Klara Kowalska
Z-CA DYREKTORA DEPARTAMENT MIĘDZYNARODOWEJ POLITYKI PODATKOWEJ
MINISTERSTWO FINANSÓW
Anita Pucko
KIEROWNIK PIERWSZEGO DZIAŁU KONTROLI CELNO-SKARBOWEJ
URZĄD CELNO-SKARBOWY
Anita Pucko
KIEROWNIK PIERWSZEGO DZIAŁU KONTROLI CELNO-SKARBOWEJ URZĄD CELNO-SKARBOWY
Anita Pućko jest prawnikiem z 20-letnim doświadczeniem w obszarze podatków. Od 2006 r. zatrudniona w służbach fiskalnych, od 18 lat związana z kontrolą skarbową.
Od 2017 r. kieruje działem, w którym prowadzone są kontrole celno – skarbowe i postępowania podatkowe w zakresie CIT ze szczególnym uwzględnieniem tematyki cen transferowych i agresywnej optymalizacji podatkowej w Małopolskim Urzędzie Celno – Skarbowym w Krakowie.
Prowadzi szkolenia i warsztaty w Krajowej Szkole Skarbowości. Współpracuje z Departamentem Kluczowych Podmiotów Ministerstwa Finansów w zakresie realizacji programów szkoleniowych z zakresu cen transferowych dla pracowników urzędów celno – skarbowych w Polsce.
Daniel Bałazy
NACZELNIK WYDZIAŁU DEPARTAMENT KLUCZOWYCH PODMIOTÓW
MINISTERSTWO FINANSÓW
Daniel Bałazy
NACZELNIK WYDZIAŁU DEPARTAMENT KLUCZOWYCH PODMIOTÓW MINISTERSTWO FINANSÓW
Od 2013 roku związany z Ministerstwem Finansów, gdzie aktualnie kieruje Centrum Obsługi Podatkowej Inwestora. Przed dołączeniem do Ministerstwa Finansów pracował w innych organach administracji skarbowej oraz w sektorze prywatnym, w tym w spółkach doradztwa podatkowego. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, klauzuli ogólnej przeciwko unikaniu opodatkowania oraz opinii zabezpieczających. W trakcie swojej karier zawodowej był odpowiedzialny m.in. za obsługę podatkową polskich i zagranicznych spółek. Absolwent aplikacji legislacyjnej. Współpracuje z uczelniami wyższymi i Krajową Szkołą Skarbowości. Prowadzi wykłady i szkolenia z prawa podatkowego i legislacji.
Małgorzata Kucewicz
HEAD OF TAX
BAUER MEDIA GROUP
Małgorzata Kucewicz
HEAD OF TAX BAUER MEDIA GROUP
Doświadczona menadżerka podatkowa z kilkunastoletnim doświadczeniem zarówno w branży consultingowej, w tym w jednej z firm Big 4, jak również w wewnętrznym zespole podatkowym, obecnie jako Head of Tax na rynek polski w międzynarodowej grupie kapitałowej Bauer Media.
Zdobywała doświadczenie doradzając największym podmiotom w Polsce i UE, ze szczególnym uwzględnieniem sektora finansowego i energetycznego. Specjalizuje się w doradztwie korporacyjnym CIT, WHT, VAT, budowaniu procesów, wdrażaniu narzędzi i technologii podatkowych, restrukturyzacjach podatkowych, doradztwie transakcyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem MDR (raportowanie schematów podatkowych).
Stawia na pragmatyzm, praktyczne podejście, prosty język, innowacje i technologie. Posiada wiedzę praktyczną wynikającą z połączenia doświadczenia jako zewnętrzny doradca podatkowy oraz pracy w wewnętrznym zespole podatkowym w międzynarodowej grupie kapitałowej.
Doradczyni podatkowa, radczyni prawna, project manager, współautorka Komentarza do Konwencji Modelowej OECD pod red. Prof. B. Brzezińskiego, trenerka na szkoleniach podatkowych.
Cezary Krysiak
DYREKTOR DEPARTAMENTU
MIĘDZYNARODOWEJ POLITYKI PODATKOWEJ
MINISTERSTWO FINANSÓW
Cezary Krysiak
DYREKTOR DEPARTAMENTU
MIĘDZYNARODOWEJ POLITYKI PODATKOWEJ
MINISTERSTWO FINANSÓW
Dyrektor Departamentu Międzynarodowej Polityki Podatkowej w Ministerstwie Finansów, doradca podatkowy. Specjalizuje się w międzynarodowym prawie podatkowym. Główny negocjator polskich umów o unikaniu podwójnego opodatkowania (blisko 60 przeprowadzonych negocjacji) oraz umów o wymianie informacji podatkowych (FATCA, CRS). Jako polski delegat, współpracuje z Komitetem ds. Podatkowych OECD, grupami roboczymi Rady UE oraz ONZ.
Maciej Żurek
DYREKTOR DEPARTAMENTU
MIĘDZYNARODOWEJ POLITYKI PODATKOWEJ
MINISTERSTWO FINANSÓW
Maciej Żurek
PARTNER ASSOCIATE
DELLOITE
Maciej jest Partner Associate w zespole Business Tax / International Tax zlokalizowanym w Warszawie. Maciej jest prawnikiem i licencjonowanym doradcą podatkowym, pracuje w Deloitte od 2010 r.
Maciej posiada bogate doświadczenie w bieżącym doradztwie podatkowym w takich obszarach jak strukturyzacja organizacyjna i finansowa działalności spółek w międzynarodowych grupach kapitałowych, przeglądy transakcji i przepływów wewnątrzgrupowych, międzynarodowe prawo podatkowe, wsparcie w kontrolach podatkowych, itp.
W szczególności, przez około dwa lata Maciej był zaangażowany w projekt obejmujący kompleksową bieżącą obsługę podatkową wiodącej spółki telekomunikacyjnej, do której został częściowo oddelegowany jako doradca wewnętrzny.
Maciej brał także udział w szeregu postępowań podatkowych, w tym postępowań dotyczących wniosków o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, opinii o stosowaniu preferencji WHT czy opinii zabezpieczających oraz postępowań kontrolnych i pokontrolnych.
EN
Maciej is Partner Associate in Business Tax / International Tax team located in Warsaw. He is a lawyer and licensed tax advisor, he has been working at Deloitte since 2010.
Maciej has extensive experience in ongoing tax advisory in such areas like organizational and financial structuring in multinational capital groups, tax review of inter-company transactions and flows, international tax law, support in tax audits, etc.
In particular, for about two years, Maciej was involved in a project involving comprehensive day-to-day tax services for a leading telecommunications company, to which he was partially delegated as an internal adviser.
Maciej was also involved in many tax proceedings, including applications for tax rulings, WHT preference opinions, protective opinions as well as audit and post-audit proceedings.
Program konferencji
1 dzień – środa 13.11.2024
8:30 9:15 | Rejestracja i kawa powitalna |
9:15 9:30 | Przywitanie przez Prezesa CCT – Katarzyna Malarek-Penkala (CCT) |
9:30 10:15 | Wykład Czy i jak ceny transferowe wpływają nazarządzanie łańcuchami dostaw(z uwzględnieniem kwestii celnych i VAT) – Marta Kolbusz-Nowak (CRIDO) |
10:15 11:15 | Panel dyskusyjny Strategie podatkowe w kontekście międzynarodowym (Pillar 2) Moderator: – Łukasz Kuśmierz (MF) Paneliści: – Artur Olszewski (EXPEDIA Group) – Sören Godniak (CRIDO) – Anna Krzemińska (ABB) |
11:15 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 13:15 | Wykład oraz Panel dyskusyjny Ceny transferowe (w tym korekty cen transferowych) a podatek minimalny (krajowy)i podatek wyrównawczy (GloBE)– czy da się to „pogodzić”? Moderator: – Ewelina Stamblewska-Urbaniak (CRIDO) Paneliści: – Michał Mrozik (ELEMENTAL HOLDING) – Maciej Żurek (DELOITTE) – Łukasz Kuśmierz (MF) |
13:15 13:45 | Wykład Funkcja podatkowa – strategia na przyszłość – Katarzyna Malarek-Penkala (CCT) |
13:45 14:45 | Przerwa obiadowa & networking |
14:45 15:45 | Wykład oraz panel dyskusyjny Rozszerzenie programu współdziałania. Porozumienia Inwestycyjne. Moderator: – Mariusz Każuch (DELOITTE) Paneliści: – Anna Sobierajska-Sokół (MF) – Daniel Bałazy (MF) – Agnieszka Mitoraj (DELOITTE) – Tomasz Groszyk (CRIDO) |
15:45 16:00 | Przerwa kawowa |
16:00 17:00 | Warsztat “A” Jak znaleźć odpowiedni model cen transferowych dla swojej firmy- praktyczne spojrzenie na proces – Mariusz Każuch (DELOITTE) – Jan Godyń (DELOITTE) – Agnieszka Mitoraj (DELOITTE) |
16:00 17:00 | Warsztat “B” Jak NIE sporządzać analiz porównawczych, czyli o błędach w benchmarkach – Agnieszka Figiel (INFOCREDIT) – Grzegorz Garbarczyk (INFOCREDIT) |
16:00 17:00 | Warsztat “C” Ceny transferowe przy wszelkiego rodzaju procesach M&A – Maciej Rupniewski (CRIDO) |
17:30 | Networking Cocktail |
2 dzień – czwartek 14.11.2024
8:30 9:30 | Kawa powitalna |
9:30 10:30 | Wykład Sztuczna Inteligencja w Finansach, Podatkach: Przegląd Zastosowań w sektorze prywatnym. Zastosowanie AI / automatyzacji przez organy podatkowe. – Paweł Hulewicz (DELOITTE) |
10:30 11:15 | Wykład Rola Sztucznej Inteligencji w Cenach Transferowych – Szymon Wlazłowski (DELOITTE) – Mikołaj Michalski (DELOITTE) – Paweł Hulewicz (DELOITTE) |
11:15 11:30 | Przerwa kawowa |
11:30 12:30 | Panel dyskusyjny Cyfryzacja raportowania podatkowegoprzedsiębiorców – stan obecny i dokąd zmierzamy Moderator: – Paweł Rochowicz (RZECZPOSPOLITA) Paneliści: – Krzysztof Rogowski (MF) – Małgorzata Kucewicz (BAUER MEDIA POLAND) – Katarzyna Stawowa (IT9) |
12:30 13:30 | Panel dyskusyjny Co nowego w cenach transferowych? (OECD – Kwota B, Dyrektywa TP, Forum) Moderator: – Sylwia Mroczkowska-Adamiak (PGE) Paneliści: – Cezary Krysiak (MF) – Klara Kowalska (MF) – Konrad Szpadzik (MF): – Ewelina Stamblewska-Urbaniak (CRIDO) |
13:30 14:30 | Przerwa obiadowa & networking |
14:30 15:30 | Warsztat “A” Międzynarodowe oraz Krajowe Spory Podatkowe – Business case z APA lub MAP – Konrad Szpadzik (MF) – Anita Pucko (UCS) |
14:30 15:30 | Warsztat “B” Operacyjne ceny transferowe – Mikołaj Michalski (DELOITTE) |
14:30 15:30 | Warsztat “C” Analiza danych podatników z wykorzystaniem narzędzi analitycznych w tym algorytmów sztucznej inteligencji (AI). Co może zmienić JPKCIT w świecie cen transferowych i prowadzeniu kontroli? – Michał Szwed (CRIDO) |
15:30 | Oficjalne zakończenie konferencji |
Konferencja w Warszawie
3100,00 zł (+ VAT 23%)
Ilość miejsc ograniczona